مركز سفارشات فرش ایران در آینده نزدیك راه اندازی می شود
نوشته شده توسط : brezzers

'محمدباقر آقاعلیخانی' روز پنجشنبه در مراسم معرفی برترین های المپیاد ملی فرش ایران در مشهد افزود : قرارداد راه اندازی این مركز منعقد شده و بزود با 52 ورودی در كشور سفارشات دریافت می شود.

وی اظهار داشت: همچنین تلاش می شود در هر استان یك یا دو مجموعه متمركز فرش ایجاد كنیم تا با شبكه غیر متمركز ما مرتبط شده و با این مجموعه ارتباط یافته و سهم خود را در بازار داشته باشیم.

وی در ادامه بیان كرد: باید خلا حوزه تجاری در فرش دستباف ایران را پر كنیم و در این راستا تقویت رویكرد علمی به مقوله فرش تقویت شود.

به گفته وی باید به مرور حوزه های مختلف فرش از حالت سنتی خارج شده و ضمن حفظ اصالت فرش به بحث تجارت آن توجه كنیم.

علیخانی گفت: بدین منظور در پی ایجاد نشاط و فضای رقابتی در جامعه تحصیل كرده های این رشته و انگیزه در میان مردم می باشیم و در این راستا نیازمند اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه نسبت به فرش و اهمیت آن هستیم .

وی اظهار داشت: در واقع یكی از مشكلات جدی ما در بحث فرش عدم آگاهی و آشنایی جامعه با این تولید ارزشمند است و اهمیتی كه باید به آن داده شود وجود ندارد.

وی با بیان اینكه اصلی ترین تولید در كشور فرش است، گفت : باید این محصول را كه زمانی اصلی ترین و نخستین كالای صادراتی كشور بود و امروز در رده یازدهم صادرات كشور قرار گرفته به جایگاه اصلی آن برگردانیم.

رییس مركز ملی فرش ایران ادامه داد : فرش از جمله كالاهایی است كه 80 تا 85 درصد ارزش افزوده دارد در حالی كه ارزش واقعی هیچ محصولی به اندازه این محصول نیست ضمن آنكه اشتغال ایجاد شده از محل آن نیز با كمترین سرمایه گذاری حاصل می شود.

وی بیان كرد: باید تلاش كرد با حمایت از این محصول آن را به جایگاه واقعی خود در كشور و نیز بازارهای بین المللی رساند.

2713/659





:: برچسب‌ها: سفر , ماکرو , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: